Diferența dintre Promedica24 și agențiile de plasare a forței de muncă în străinătate

12 februarie 2018 Redacția Promedica24
Evaluați articolul

Când vine vorba de modalitățile prin care o persoană poate pleca la muncă în afara țării de reședință există trei variante și anume: plecarea la muncă pe cont propriu, plecarea prin intermediul unei agenții de plasare a forței de muncă în străinătate și plecarea la muncă prin intermediul unei companii. Dacă prima opțiune este clar definită și ușor de înțeles, ultimele două pot crea confuzii și au nevoie de explicații suplimentare.

Ce este o agenție de plasare a forței de muncă în străinătate?

Agențiile de plasare a forței de muncă în afara țării sunt întâlnite adesea și sub denumirea de agenții de recrutare sau mediere. Rolul acestora este de a facilita interacțiunea între persoanele care caută un job în străinătate și firmele care caută astfel de angajați.
Există persoane care au avut de-a lungul timpului experiențe negative atunci când au apelat la astfel de servicii însă acest lucru nu înseamnă că toate agențiile intermediare sunt neserioase. Pentru a evita o situație neplăcută, înainte de a apela la serviciile de mediere, cel interesat trebuie să caute o serie de informații și, cel mai important, să se asigure că firma aleasă funcționează legal. Aceasta trebuie să fie înregistrată în Registrul Comerțului iar în dreptul înregistrării trebuie să apară codul CAEN 7450 – servicii de selecție și plasare a forței de muncă. Cel interesat poate solicita chiar de la Registrul Comerțului dovada existenței agenției, depunând o cerere scrisă.

De regulă, agențiile de plasare a forței de muncă se angajează să caute o ofertă în afara țării pentru cel ce dorește un astfel de loc de muncă, acesta din urmă obligându-se să plătească un comision ce reflectă plata pentru serviciile prestate de către agenție. Comisionul nu reprezintă o garanție că firma respectivă îi va găsi un loc de muncă. Candidatul trebuie să plătească o sumă destul de mare, să aștepte un timp îndelungat până când i se găsește o ofertă și să își organizeze singur întreaga călătorie.
Plecarea la muncă în străinătate presupune o serie de riscuri cum ar fi: riscul de a nu primi protecție socială, de a încălca în mod neintenționat legile și cerințele respectivei țări din necunoștință de cauză, riscul de a fi exploatat sau riscul de a nu primi plata cuvenită. Pentru a elimina neplăcerile, este necesară o bună documentare nu doar în privința firmei intermediare, ci și în privința noului mediu de lucru.

Ce este Promedica24?

Într-o mică măsură,activitatea companiei Promedica24 se aseamănă cu cea a firmelor intermediare – recrutează îngrijitori/îngrijitoare persoane vârstnice pentru a le oferi locuri de muncă pe teritoriul Germaniei. Spre deosebire de agențiile de plasare a forței de muncă în străinătate care sunt intermediari, Promedica24 este angajator. Promedica24 recrutează îngrijitoare bătrâni, oferindu-le un loc de muncă sigur și legal. Între cele două părți se semnează un contract de colaborare, compania răspunzând de siguranța colaboratorului pe toată durata contractului.

Compania interacționează pe două planuri:

Cu clienții
Clienții companiei sunt persoane în vârstă sau familiile lor. Promedica24 garantează acestora siguranță și confort în propria lor casă, grija unui îngrijitor calificat, formalități minime și rapiditate în găsirea îngrijitoarelor/îngrijitorilor.

Cu îngrijitoarele/îngrijitorii de persoane vârstnice
De-a lungul timpului, Promedica24 a colaborat cu peste 31.600 de îngrijitoare/îngrijitori persoane vârstnice, cu o bună parte dintre aceștia păstrând legătura și în prezent. Compania garantează salarii atractive calculate în funcție de nivelul limbii germane și experiența în îngrijirea persoanelor în vârstă, siguranța unor oferte verificate, formări pentru îmbunătățirea abilităților și cursuri gratuite de limba germană, atât pentru începători, cât și pentru persoanele deja angajate.

Care sunt diferențele dintre Promedica24 și o agenție intermediară?

În primul rând, Promedica24 nu percepe comision și asigură organizarea completă a călătoriei. După ce candidatul a trecut primele etape ale procesului de recrutare, în ultima etapă are loc semnarea contractului. Îngrijitoarei/îngrijitorului de bătrâni i se explică în ce constă întreaga activitate și ce trebuie să facă în cazul în care întâmpină dificultăți de adaptare. Durata contractului și data plecării sunt stabilite de comun acord în această etapă. Plecarea poate avea loc chiar și în 48 de ore de la semnarea contractului, transportul fiind asigurat tot de către companie.
Compania comunică în permanență atât cu potențialii candidați, cât și cu colaboratorii existenți. Promedica24 oferă asistență telefonică 24/7, precum și sprijinul unui coordonator dedicat, dispus oricând să intervină în cazul în care îngrijitoarea are nevoie de ajutor. Îngrijitoarele/îngrijitorii de bătrâni sunt siguri că vor primi salariul la timp, iar în funcție de perioada anului sau de performanțe aceștia pot primi și bonusuri atractive. Pe toată durata șederii în Germania, ei beneficiază de asigurare de sănătate privată și plata taxelor și impozitelor la stat.

Pentru Promedica24 fiecare persoană este unică și trebuie tratată individual. Din dorința de a construi o relație de lungă durată cu colaboratorii săi, compania se implică activ în dezvoltarea abilităților personale și profesionale ale acestora. Astfel, doritorii beneficiază de cursuri gratuite de limba germană indiferent dacă sunt la începutul carierei sau colaborează de ceva timp cu firma. Promedica24 le pune la dispoziție și cursuri de îngrijire, după semnarea contractului fiecare candidat primind câte un exemplar din Ghidul Îngrijitoarei, manual care oferă un real ajutor persoanelor care lucrează ca îngrijitori persoane vârstnice în Germania.