Respectul – baza unei relații de durată între angajat și angajator

12 februarie 2018 Redacția Promedica24
Evaluați articolul

Deși nu există o definiție exactă a respectului se poate spune că, la nivel practic, el presupune luarea în considerare a sentimentelor, nevoilor, ideilor, dorințelor și preferințelor cuiva. Acest lucru se aplică în orice relație, fie ea personală sau de afaceri.


Relația dintre un angajat și angajatorul său se integrează în categoria relațiilor de afaceri, cele două părți implicate fiind, în fond, parteneri care urmăresc fiecare obiective individuale și obiective comune. O companie este asemenea unei persoane, principiile și valorile după care se ghidează fiind transmise prin filosofia acesteia și prin oamenii care o alcătuiesc, indiferent de nivelul ierarhic al acestora.
Respectul este esențial pentru buna funcționare a oricărei relații. Dacă între angajat și angajator se construiește o legătură bazată pe respect mutual, atunci satisfacția ambelor părți va fi garantată.

Respectul din partea angajatorului

Atunci când o persoană caută un loc de muncă nu se gândește doar la factorul financiar, ci și la mediul în care își va desfășura activitatea. Promedica24 știe acest lucru și de aceea încearcă în permanență să-și îmbunătățească activitatea și să ofere îngrijitoarelor/îngrijitorilor de persoane vârstnice un mediu de lucru cât mai plăcut și sigur.

Respectul din partea angajatorului se reflectă prin:

Comunicarea eficientă

O comunicare eficientă presupune personal specializat care să se ocupe de transmiterea informațiilor atât la nivel intern, cât și la nivel extern. Ea este liantul dintre companie și angajații săi. Promedica24 pune accentul pe comunicarea cu colaboratorii săi deoarece știe că aceasta contribuie la creșterea gradului de coeziune dintre membrii echipei de lucru și la creșterea gradului de satisfacție a tuturor părților implicate.
Compania oferă îngrijitoarelor/îngrijitorilor de persoane vârstnice toate informațiile de care acestea/aceștia au nevoie pentru a-și desfășura activitatea și nu doar atât. Pe lângă coordonatorul pe care îl pune la dispoziție, compania oferă și consultanță 24/7 îngrijitoarelor. Astfel, în cazul în care apare o problemă, aceasta va fi remediată în cel mai scurt timp.

Încurajarea angajaților

Un angajator bun știe că fiecare persoană este diferită. Promedica24 încurajează îngrijitoarele/îngrijitorii să se dezvolte atât pe plan profesional, cât și pe plan personal. Compania acceptă feedback-ul negativ ca fiind parte din procesul de eficientizare a activității sale, colaboratorii fiind încurajați să își spună nelămuririle și să propună eventuale îmbunătățiri.
Promedica24 dorește să elimine concepțiile greșite create în jurul acestei meserii și oferă siguranța unui loc de muncă legal însoțit de numeroase alte beneficii. Îngrijitoarele/îngrijitorii de bătrâni beneficiază de cursuri gratuite de limba germană și de cursuri gratuite de îngrijire, astfel că meseria lor devine mai ușoară și mai plăcută.

Siguranța locului de muncă

În condițiile în care tot mai multe firme uită că un angajat este o persoană, nu doar o resursă, un angajator preocupat de bunăstarea angajatului va face tot posibilul să ofere acestuia un mediu de lucru care să-i asigure satisfacție și îi va respecta drepturile fundamentale.
Compania Promedica24 recrutează îngrijitori/îngrijitoare de persoane vârstnice pentru muncă în Germania și le oferă, pe lângă salariile atractive, siguranța unui job legal. Între firmă și îngrijitor se semnează un contract de colaborare, colaboratorul cunoscând înainte de semnarea acestuia toate responsabilitățile viitorului loc de muncă, dar și alte informații care să îl ajute să se acomodeze. Promedica24 mai oferă și asigurare de sănătate privată, iar masa și cazarea sunt asigurate la persoana care necesită îngrijire.

Respectul din partea angajatului

Pentru o relație bună, nu este de ajuns ca doar una dintre părți să ofere respect. De cele mai multe ori, oamenii așteaptă doar să îl primească, considerându-se îndreptățiți, și uită că de partea cealaltă a baricadei sunt tot oameni cu păreri proprii, nevoi diferite și sarcini pe care trebuie să le îndeplinească.

Respect față de companie
Orice angajat trebuie să înțeleagă că o companie reprezintă un grup de persoane care funcționează eficient datorită unei structuri organizatorice, unor principii comune clar definite și împărtășite și datorită respectului. Fiecare este responsabil de buna funcționare a sistemului, iar sarcinile lor nu sunt deloc ușoare, de aceea merită respect și înțelegere atunci când greșesc, deoarece cu toții știm că „a greși este omenește”.

Respect față de ceilalți angajați

O relație bună cu cei aflați la același nivel ierarhic poate aduce mari satisfacții. Ascultarea activă, sprijinul și lucrul în echipă pot face ca meseria să se transforme din muncă în pasiune. Înainte de a critica și de a fi prea exigent cu cei din jur, angajatul trebuie să încerce să se pună în pielea acestora și să analizeze obiectiv situațiile.

Respect față de alte părți implicate
Angajatul nu trebuie să respecte doar compania, ci și clienții acesteia, deoarece satisfacția lui este strâns legată de a lor. Orice companie urmărește să satisfacă cu succes un număr cât mai mare de clienți astfel că, un profit mai mare înseamnă și beneficii în plus pentru cei care ajută la obținerea lui. Un angajator care observă că afacerea sa este profitabilă și constată că o mare parte din succes este datorat angajaților va găsi mijloace prin care să îi motiveze și să îi țină aproape cât mai mult timp.