Relația dintre o îngrijitoare de seniori în Germania și familia pacientului

2 iulie 2018 Redacția Promedica24
Evaluați articolul

O îngrijitoare de seniori știe că, pe lângă persoana îngrijită, va interacționa și cu alți oameni. Dintre aceștia, cei mai importanți sunt cei care alcătuiesc familia pacientului, iar buna desfășurare a activității este direct influențată de relația cu aceștia.
Majoritatea vârstnicilor care necesită îngrijire au probleme de sănătate grave. În cazul în care pacienții sunt apți psihic, implicarea familiei lor în relația cu îngrijitoarea scade considerabil. În situațiile în care seniorii suferă de afecțiuni degenerative ale creierului precum boala Alzheimer și demența, familia este cea care controlează întreg procesul, ea fiind totodată și cea care plătește pentru serviciile de îngrijire.

Prima întâlnire cu familia persoanei îngrijite

O persoană care dorește să lucreze ca îngrijitoare seniori în Germania alături de Promedica24 trebuie să fie conștientă de faptul că prima întâlnire cu familia pacientului este cea mai importantă.
Îngrijitoarea trebuie ca, mai întâi de toate, să se familiarizeze cu îndatoririle sale. Acest lucru trebuie făcut înainte de a ajunge la domiciliul persoanei îngrijite. Atunci când aceasta se află față în față cu aparținătorii pentru prima dată, trebuie să se prezinte clar și concis, păstrând un limbaj decent și utilizând formulele de politețe. Familia vârstnicului dorește să afle de obicei informații despre:

  • propria persoană – de regulă trebuie să își spună numele întreg, vârsta, câteva caracteristici care o recomandă pentru job și câteva defecte personale;
  • familie – îngrijitoarea poate da câteva detalii despre familia din România, de exemplu: câți membri are familia, dacă este căsătorită, dacă părinții mai sunt în viață și cât de frumoasă este relația cu ei, etc.;
  • experiența în îngrijire – este indicat ca dumneaei să ofere detalii semnificative cu privire la experiența în îngrijire și să arate că își știe bine sarcinile.

Nivelul limbii germane este deosebit de important în construirea unei bune relații cu familia pacientului. Pentru a se putea înțelege cu aceasta, îngrijitoarea trebuie să știe cel puțin la nivel începător limba germană. La prima întâlnire nu doar că va discuta despre cele menționate mai sus, dar va trebui să și asculte informațiile pe care aparținătorul i le va oferi despre persoana îngrijită.
Îngrijitoarea va trebui să înțeleagă sarcinile care-i revin, să fie capabilă să demonstreze că le cunoaște, iar în cazul în care are anumite nelămuriri cu privire la activitatea pe care o va desfășura, să poată formula întrebările necesare.

Tot la prima întâlnire, îngrijitoarea va trebui să pună cât mai multe întrebări. Dintre cele mai importante, Promedica24 le recomandă pe următoarele:

  • Care sunt persoanele de contact dacă… (i s-a făcut rău seniorului, s-a întâmplat un accident în casă etc.)?
  • Când pot fi contactate aceste persoane?
  • Care sunt persoanele care îl pot vizita pe pacient și când?
  • Cine este medicul de familie al vârstnicului și care este numărul lui de telefon?
  • Mai sunt și alți medici specialiști care trebuie avuți în vedere? Care este numărul lor?
  • Pacientul are programate consultații medicale? Unde sunt notate și la ce număr se programează noi consultații?
  • Persoana îngrijită ia medicamente? Dacă da, care sunt acestea și cine este responsabil pentru controlul administrării lor?
  • Vârstnicul are un program zilnic stabilit? Când se trezește și când trebuie să se ducă la culcare?
  • La ce oră trebuie servită masa și ce dietă alimentară are?
  • Este vârstnicul alergic la ceva anume?
  • Ce corespondență primește și cum trebuie gestionată?
  • Când vin facturile la utilități și ce termene de plată trebuie respectate?
  • Care sunt lucrurile ce nu trebuie făcute în prezența persoanei îngrijite, ce o enervează și ce o liniștește?
  • Ce nu ar trebui să i se permită pacientului?
  • Care sunt hobby-urile persoanei îngrijite? Ce trebuie făcut în cazul în care aceasta dorește să facă ceva ce nu este inclus în programul zilnic?
  • Unde este cel mai apropiat spital, cabinet medical, farmacie, magazin?
  • Cine se ocupă de cumpărături? Care sunt articolele de curățenie, cele de igienă, alimentele pentru animalele de companie și alte produse pe care trebuie să le achiziționeze?
  • Unde se găsesc lucrurile necesare (termometre, proteze, aparate auditive, etc.) în casă?
  • Există posibilitatea de a telefona familiei din România? Dacă da, ce costuri sunt?
  • De cât timp liber beneficiază?
  • Deși familiei persoanei îngrijite i se poate părea ciudat numărul mare de întrebări, va fi în interesul îngrijitoarei de seniori să le pună. Este indicat ca ea să noteze răspunsurile într-un carnețel.

    Relația cu familia persoanei îngrijite pe parcursul perioadei de muncă

    Îngrijitoarea trebuie să se aștepte ca, în perioada în care se află la domiciliul vârstnicului, să se întâlnească des cu familia pacientului. În primul rând, cea din urmă va dori să vadă cum evoluează starea de sănătate a vârstnicului, va face decontările necesare și va oferi alte informații utile. În al doilea rând, va dori să știe cum se descurcă îngrijitoarea, dacă serviciile oferite sunt de calitate și dacă între ea și senior există o relație bună.
    În cazul în care îngrijitoarea dorește să modifice programul zilnic al vârstnicului, schimbarea trebuie să se facă treptat și moderat, doar cu acordul aparținătorului. De asemenea, în oricare alte situații care nu au fost discutate de la început, ea are obligația să comunice cu familia pacientului.
    La rândul ei, familia vârstnicului trebuie să înțeleagă faptul că îngrijitoarea se află acolo din dorința lor, să o respecte și să o înțeleagă. În cazul în care va primi alte atribuții decât cele prevăzute în fișa postului, îngrijitoarea trebuie să comunice aparținătorului nemulțumirile și apoi să ia legătura cu coordonatoarea sa sau direct cu Promedica24.