Depre meseria de îngrijitor persoane vârstnice – interviu cu domnul Dumitru Marian Marcoglu

19 ianuarie 2023 Redacția Promedica24
Evaluați articolul


1.     Cum ați aflat despre Promedica24 și de ce ați ales să lucrați cu noi?

O cunoștință mi-a vorbit despre Promedica24, știa că vorbesc cât de cât germană și am zis ”hai să încerc”. Lucrez cu voi de 4 ani sau chiar mai mult.
 
2.     Care a fost prima impresie pe care ați avut-o atunci când ați început să colaborați cu Promedica24?

Îmi amintesc foarte bine prima impresie pe care am avut-o despre voi, am fost plăcut impresionat. Interviul pe care l-am avut a fost scurt și la obiect, foarte cuprinzător. Sunt încă aici, la dumneavoastră, deci a fost o impresie bună.
 
3.     Ce v-a determinat să lucrați ca îngrijitor de seniori?

Am observat că am înclinație către așa ceva. Uneori, în viață, omul nu știe care îi sunt aptitudinile și poate să le descopere. S-a dovedit că mi se potrivește ceea ce fac.
 
4.     Ce vă place cel mai mult în Germania?

Am mai fost în Germania acum mulți ani cu sora mea într-o vizită scurtă, de câteva ore. Îmi place foarte mult să lucrez cu oamenii de aici.
 
5.     Cum v-ați acomodat în altă țară care deține o cultură diferită față de România?
Eu am lucrat înainte foarte mulți ani în afară…în Belgia, Italia, Cehia și contactul cu o nouă cultură nu este dificil pentru mine, ba chiar îmi face bine, pentru că învăț foarte multe. Este o plăcere.
 
6.     Care sunt cele mai importante calități pe care trebuie să le aibă o îngrijitoare?

În primul rând, înțelegere, răbdare și sensibilitate. Trebuie să fii foarte sensibil, trebuie să știi cum să spui ”nu” și să fii foarte empatic, să fii perseverent, să-ți dezvolți în continuare anumite aptitudini. Pentru mine, lucrurile nu sunt grele. La început, am avut situații dificile, dar am mers înainte, pentru că îmi place foarte mult ceea ce fac aici. Inițial nu aveam experiență, dar aveam o dorință foarte mare. Dorința a rămas, iar acum am și experianța care își spune cuvântul.
 
7.     Cum ați reușit să creați o relație de încredere cu persoanele pe care le-ați îngrijit?

La început este mai dificil, dar eu sunt o persoană care comunică cu plăcere cu toată lumea, chiar și aici vorbesc cu toate persoanele cu care intru în contact, cu cadrele medicale sau cu familia. Astfel, atunci când vrei să faci ceva, caracterul te ghidează la început, iar după ce capeți experiență, vezi totul cu alți ochi. Firește că sunt și cazuri grele, persoane mai dificile sau mai puțin dificile, dar dacă nu ai răbdare și înțelegere nu ai cum să câștigi încredere. Persoanele simt, mai ales cei vârstnici și bolnavii, aceștia au un simț foate dezvoltat, ei simt îngrijitorul.
 
8.     Care sunt cele mai mari satisfacții pe care vi le aduce acest loc de muncă?

În primul rând, mie mi-a plăcut limba germană, iar, în al doilea rând, cultura. Uneori este dificil de recunoscut, dar cea mai valoroasă răsplată este atunci când persoana bătrână, care nu își aduce aminte cine ești, mi s-a întâmplat să fiu întrebat seara ”Dar dumneavoastră cine sunteți?”, îți zâmbește și atunci când toată lumea are încredere în tine. Acest lucru se câștigă foarte greu aici. Este o răsplată, un lucru care îmi arată mie că am făcut câțiva pași înainte și trebuie să îți placă ce faci ca să reușești așa ceva.
 
9.     Cum ați trecut peste momentele mai dificile?

La început, când nu aveam experiență, m-au ajutat înțelegerea și răbdarea, pentru că lucrul cu oamenii nu este simplu, mai ales într-o cultură diferită, trebuie să fii deschis, răbdător, să înțelegi ce faci, pentru că altfel nu ai cum să lucrezi. Aceasta nu este o meserie obișnuită, iar când acumulezi experiență, este mult mai ușor, însă la început este puțin mai dificil.
 
10.  Povestiți-ne câteva momente frumoase de care ați avut parte la locul de muncă.

Am avut grijă de un bătrân, a fost om de știință și la început mi s-a părut o persoană foarte dificiă, avea 94 de ani când l-am cunoscut și a fost destul de greu, dar se bucura. În ultima vreme, când eram acasă, mă suna tot timpul și mă întreba ”Când vii înapoi?”, nu mai avea răbdare, voia să mă întorc. Odată, eram aici, seara, și dezvoltasem un obicei împreună, stăteam la birou și rezolvam cuvinte încrucișate. Crăciunul îl făceam tot împreună. Credeți-mă că am foarte multe momente frumoase, pentru mine e foarte ușor acum. Banii sunt un mijloc, important este să îți placă ceea ce faci și, sincer să fiu, mie îmi place, altfel nu aș rezista. Dacă vor fi și cazuri mai dificile, voi încerca să fac față, așa cum am încercat și până acum. Sunt situații și situații, dar până acum mi-a fost bine.
 
11.  Cum a fost călătoria în Gemania? A fost totul în regulă? Ați ajuns ușor? Au fost situații neprevăzute pe parcursul călătoriei?

În general, a fost o perioadă mai tulbure, era obositor, fiindcă atunci când ajungi la un caz, trebuie să fii fresh, indiferent cât de mult călătorești. Promedica24 încearcă să organizeze totul. Dar, când simți că nu se poate, trebuie să vorbești cu personalul. Mie mi-a luat ceva timp, pentru că nu voiam să deranjez. Dar, în momentul în care ajungi obosit și nu poți să îți faci treaba, nu e vina nimănui, nici a companiei Pomedica24, nici a ta, dar totuși treaba trebuie făcută, pentru că pacientul nu înțelege, familia nu înțelege și se revoltă. Astfel, am cerut să călătoresc cu avionul și a fost foarte bine, înainte călătoream cu autobuzul și era foarte greu, însă trebuie să te adaptezi. Trebuie să fii pozitiv, uneori ești sub presiune, vrei să ajungi la timp, însă nu depinde de noi, depinde de Promedica24, dar totuși trebuie să fii pregătit. La început a fost mai dificil, însă acum este în regulă.
 
12.  Credeți că este important serviciul de asistență 24 de ore din 24 oferit de Promedica24? Care credeți că sunt calitățile coordonatorului dumneavoastră?

Am apelat foarte rar la acest serviciu, mie nu îmi place să deranjez oamenii. Coordonatoarea mea îmi spune mereu să o sun dacă am nevoie de ceva, iar dacă este ceva de specialitate, o sun imediat, însă pe teren, mie îmi place să vorbesc cu toată lumea, să învăț, să pun întrebări, să mă descurc. În plus, nu știu cât de ocupate sunt persoanele care lucrează la asistență, de aceea apelez foarte rar, în cel mai rău caz. Însă, este foarte bine că dispunem de acest serviciu, este necesar, nu se știe niciodată, lucrăm într-o țară străină, sub o lege străină. Coordonatoarea cu care lucrez de ceva timp este o persoană foarte deschisă, foate înțelegătoare, m-a ajutat enorm.
 
13.  Ce mesaj le-ați transmite persoanelor care doresc să lucreze în domeniul îngrijirii de seniori?

În primul rând, trebuie să cunoască limba pentru că altfel ești privit diferit. Lucrezi într-o țară stăină ca îngrijitor și lumea se așteaptă să cunoști limba, așa cum noi ne așteptăm ca străinii care locuiesc în România să vorbească româna. Aplicațiile de traducere nu sunt de ajuns, dacă se întâmplă ceva cu pacientul, trebuie să știi exact ce să spui, este foarte importantă cunoașterea limbii.
În al doilea rând, trebuie să aibă înțelegere, oamenii reacționează diferit, unii oameni sunt dificili pentru că sunt bătrâni și bolnavi, de foarte multe ori uităm acest detaliu când lucrăm cu o persoană. Astfel, trebuie să fie deschidere, înțelegere, dragoste de oameni și răbdare.

Domnul Dumitru Marian ne-a povestit în cadrul unui interviu despre experiența dumnealui în calitate de îngrijitor de seniori și despre calitățile pe care ar trebui să le aibă o persoană care dorește să lucreze în acest domeniu. Vă invităm să citiți întreg interviul în articolul acesta: