Depre meseria de îngrijitor persoane vârstnice – interviu cu domnul Sorin Caltais

10 decembrie 2020 Redacția Promedica24
Evaluați articolul

Care crezi că sunt calitățile unei îngrijitor de seniori? Doamnul Sorin Caltais ne-a spus care sunt calitățile pe care ar trebui să le aibă cineva care lucrează ca îngrijitor de persoane în vârstă. Află mai multe despre experiența dumneaei aici:

  1. Cum ați aflat despre Promedica24 și de ce ați ales să lucrați cu noi?

Am aflat din reclamele în care promovau locurile de muncă. Am ales să lucrez cu Promedica24 pentru că e o firmă foarte serioasă și am fost înainte la un curs de limba germană organizat de aceștia, care a fost gratis.

  1. Care a fost prima impresie pe care ați avut-o atunci când ați început să colaborați cu Promedica24?

Prima impresie a fost foarte bună având în vedere toate avantajele, personalul și mai ales modul în care putem lua legătura cu ei în permanență, zi și noapte, avem unde apela oricând.

  1. Ce vă place cel mai mult în Germania?

Munca și banii, sunt mulțumit de beneficiile din partea companiei, altfel nu rămâneam aici.

  1. Cum v-ați acomodat în altă țară care deține o cultură diferită față de România?

Mi-a fost dificil foarte puțin la început, depinde și de om, trebuie să te adaptezi la obiceiurile lor, la tot.

  1. Care sunt cele mai importante calități pe care trebuie să le aibă un îngrijitor?

Răbdare și calm, majoritatea au demență și Alzheimer, dacă nu ești calm și nu ai răbdare cu pacientul, nu te poți descurca deloc.

  1. Cum ați reușit să creați o relație de încredere cu persoana/persoanele pe care le-ați îngrijit?

Mi-am făcut munca conform fișei postului, nu am depășit-o. Dacă te ocupi de activitățile din fișa postului, nu ai nicio problemă.

  1. Care sunt cele mai mari satisfacții pe care vi le aduce acest loc de muncă?

În primul rând, financiar, în al doilea rând, profesional pentru că am mai făcut cursuri la spital duși de Promedica24. Am făcut cursurile în vacanța dintre cazuri.

  1. Cum ați trecut peste momentele mai dificile?

Orice situație am depășit-o prin calm și răbdare. Dacă pacientul este nervos, îl scoți la plimbare, dacă ești și tu nervos nu ai cum să depășești.

  1. Povestiți-ne câteva momente frumoase de care ați avut parte la locul de muncă.

Când văd că pacientul este mulțumit, sunt mulțumit și eu, mai ales că lor le place foarte mult mâncarea românească.

  1. Cum a fost călătoria în Gemania? A fost totul în regulă? Ați ajuns ușor? Au fost situații neprevăzute pe parcursul călătoriei?

Nu am avut nicio situație neprevăzută. Nu au fost, Promedica24 a venit. Când nu a putut veni Promedica24, pentru că era prea târziu, am avut taxi – m-a luat, m-a dus, nicio problemă.

  1. Credeți că este important serviciul de asistență 24 de ore din 24 oferit de Promedica24? Care credeți că sunt calitățile coordonatorului dumneavoastră?

Este foarte important – se întâmplă ceva cu pacientul sau te accidentezi tu ca îngrijitor… E un lucru foarte bun că e o permanență.

M-a ajutat enorm coordonatorul meu, implicarea în caz, seriozitatea, modul cum a rezolvat toate problemele, sunt foarte mulțumit.

  1. Cum credeți că a influențat pandemia domeniul acesta în care lucrați, cel al îngrijirii vârstnicilor?

Nu știu să afecteze cu ceva. Nemții sunt foarte disciplinați, poartă mască, mergem la restaurant în fiecare săptămână, nu este la fel de multă panică așa cum este la noi.

  1. Ce mesaj le-ați transmite persoanelor care doresc să lucreze în domeniul îngrijirii de seniori?

Să vină la Promedica, eu le-am povestit și unor prieteni de-alor mei și le-am spus toate condițiile și sper să vină și ei la Promedica24. Soția mea lucrează în Austria și nu reușește să dea de managera ei sau să discute cu cineva dacă are probleme sau să o sune cineva să o întrebe cum e la caz. Aici e foarte diferit.